Friday, July 6, 2012

Testimonial : Diabetes dan Darah Tinggi..


Ini Kak Ton, my new friend dari Kelab Nutrisi Kuala Kedah. Baru 2 kali jumpe tapi sangat terharu dgr kisah dia..

SEBELUM HERBALIFE
Kak Ton seorang suri rumah dengan pendidikan sampai SPM, ibu pada 8 org anak..mmg jenis tak keluar rumah dan kurang bergaul..ada penyakit diabetes dan darah tinggi kronik selama lebih 10 tahun dan ada komplikasi buah pinggang..Sekeluarga hidup susah dgn suami tidak ada pekerjaaan tetap. Anak juga penghidap masalah buah pinggang dah bila nak buat pembedahan, terpaksa meminta derma/sumbangan dari org ramai..kurang keyakinan diri dan suka berleter (tak tipu, mmg quoted from her)..

SELEPAS HERBALIFE
Ini gambar masa taklimat kesihatan, Kak Ton tgh bagi taklimat tentang fakta kesihatan, pentingnya nutrisi dalam badan dan berkongsi kisahnya dengan HERBALIFE. Alhamdulillah dah nak masuk 4 bulan bersama MISI NUTRISI selepas diperkenalkan oleh suami (ye, sang suami juga menghidap kencing manis dan komplikasi mata kabur)

#1 Kak Ton rasa lebih cergas dan sihat selepas hari ke 3 mencuba HEALTHY BREAKFAST. Selepas buat keputusan utk minum setiap hari, bacaan gula turun daripada 20++ menjadi kurang daripada 10 dan bacaan tekanan darah di paras normal.. Alhamdulillah, komplikasi buah pinggang juga terkawal dan tenaga bertambah.

#2 Berkongsi kebaikan HEALTHY BREAKFAST dgn seisi keluarga, Alhamdulillah keadaan kesihatan anaknya yg bermasalah buah pinggang juga bertambah baik. Kak Ton sudah kurang membebel lagi pada suami dan anak2 dan lebih tenang..

#3 Alhamdulillah hasil perkongsian cerita dgn rakan2 yang lain, Kak Ton lebih dihargai oleh masyarakat, berkeyakinan diri utk memberi taklimat di hadapan orang ramai dan mempunyai pendapatan tetap bulanan..



Seperti biasa, HEALTHY BREAKFAST bukan ubat utk menyembuh penyakit kencing manis/darah tinggi/buah pinggang dan jantung (penyakit serangkai) tapi makanan nutrisi yg membantu badan berfungsi dgn lebih baik, memberi tenaga dan membaik pulih sel sel dalam badan..insya Allah.

Dengan ini, nak invite sesiapa yg berada di sekitar kawasan Jitra/Alor Setar/Kuala Kedah/Pokok Sena utk bersama-sama dgn MISI SIHAT HERBALIFE...boleh email atau sms utk mencuba;)

Kalau yg di luar Kedah pun boleh contact juga..

HEALTH IS WEALTH.


No comments: